با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ سوالات متن درس اول هدیه های ششم ابتدایی
زیارت عاشورا


1 . نظم و هماهنگی جهان نشانه ی چیست ؟ نشانه ی این است که یک خدای توانا جهان را اداره می کند .

2 . هماهنگی شگفت انگیز جهان برای رشد دانه ی گندم چگونه است ؟ یک دانه ی گندم وقتی در خاک قرار می گیرد ، غذای آن از قبل در خاک آماده شده است . دانه برای رشد ، به آب هم نیاز دارد که آب مورد نیاز به وسیله ی ابر از بالای دریاها به سوی مزرعه می آید و به صورت باران ، بر زمین می بارد . دانه برای رشد ، به نور و گرما نیز نیاز دارد که آن ها از خورشید تامین می شود .

3 . چگونه می توان فهمید که فاصله ی زمین و خورشید دقیق و حساب شده است ؟ اگر فاصله ی زمین تا خورشید خیلی زیاد بود ، گیاهان و جانوران به خاطر سرما از بین می رفتند و اگر این فاصله خیلی کم بود ، از گرمای زیاد می سوختند و این نظم و هماهنگی نشان دهنده ی قدرت خالق توانا و یکتا است .

4 . چه چیزی در جهان نشان می دهد که فقط یک خدا جهان را اداره می کند ؟ نظم و هماهنگی موجود در جهان

5 . خدا در قرآن درباره ی یگانگی و یکتایی خود چه فرموده است ؟ فرموده : اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود ، آسمان و زمین به هم می ریخت .

6 . آیه ی 22 از سوره ی انبیا به چه موردی دارد ؟  به یگانگی و یکتایی خداوند

7 . امام علی (ع) درباره ی یگانگی خدا به فرزندش امام حسن (ع) چه فرموده اند ؟ فرمودند : پسر عزیزم ، بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو می آمدند .

8 . میان موجودات و محیط اطرافشان چه هماهنگی وجود دارد ؟ خداوند در میان موجودات جهان ارتباط برقرار کرده است تا نیازهای یکدیگر را برآورده کنند و نظم و هماهنگی وجود داشته باشد .

9 . به طور مثال اگر دو خدا قرار بود جهان را اداره کنند ، چه مشکلاتی پیش می آمد ؟ یکی می خواست خورشید از شرق طلوع کند و دیگری می خواست از غرب طلوع کند یا یکی می خواست انسان دو دست داشته باشد و دیگری می خواست سه دست داشته باشد و غیره و در نهایت نا هماهنگی به وجود می آمد و جهان به هم می ریخت .



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |